
KONTRAKTSIGNERING: Fra venstre Lars Harald Frågodt, byggeleder VA Tønsberg kommune, Gunnar Berg Treidene, direktør samferdsel, Vestfold fylkeskommune, Øyvind Utne Larsen, prosjektsjef, Marthinsen og Duvholt AS, Ole Fredrik Brunæs, seksjonsleder Veiutbygging, Vestfold fylkeskommune, Ann-Christine Hvatum, prosjekteringsleder, Vestfold fylkeskommune, Kathrine Neslien Lislebø, byggeleder, Vestfold fylkeskommune, Eli-Anne Eftedal, assisterende prosjektleder, Marthinsen og Duvholt AS, Joakim Holte Sveberg, prosjektleder, Marthinsen og Duvholt AS, Almir Lucicanin, anleggsleder, Marthinsen og Duvholt AS. Foto: Freddy S. Fagerheim, Vestfold fylkeskommune.
Etter endt anbudskonkurranse var det Marthinsen og Duvholt AS som ble valgt til å bygge den nye gang- og sykkelveien mellom Linnestad og Ås langs Bispeveien.
Les papiravisa på nettavisa – desember 2025 – gratis.
Sjekk hvor du finner avisa overalt i Re og omegn.
Mange har venta lenge på dette gang- og sykkelvei-prosjektet langs fylkesvei 35, Bispeveien. Dette er en gammel kampsak her i Re, som du kan lese mer om historien bak i denne ReAvisa-saken.
Etter planen starter bygging på nyåret. De første aktivitetene ute i marka kan bli synlige allerede i slutten av februar 2026. – Kan vi tro det er sant?, skreiv Re-daktøren i en leder tidligere i høst.
Signering denne uka

GANG- OG SYKKELVEI: Helt fra Svinevoll til Tønsberg langs den sterkt trafikkerte og ulykkesbelastede Bispeveien. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.
Tirsdag 16. desember 2025 var det kontraktsignering på Fylkeshuset i Tønsberg. Dermed er avtalen mellom Marthinsen og Duvholt AS, fylkeskommunen og Tønsberg kommune forsegla.
Rett etter juleferien møtes de som skal være med på prosjektet, både fra entreprenøren, kommunen og fra fylkeskommunen, til samhandlingsmøte.
Målet er at alle involverte skal møtes og legge planer for samarbeidet gjennom anleggsperioden. Dette er en viktig del av forberedelsene.
Samarbeidet skal vare i omtrent to år, så tydelige kjøreregler og et godt arbeidsklima er viktig for begge parter.
Arbeid tett på veien

KAN VI TRO AT DET ER SANT? Les mer om prosjektet i den ferske papiravisa. Faksimile: ReAvisa desember 2025.
Det er ikke enkelt å bygge langs en høyt trafikkert fylkesvei som Bispeveien uten å være til hinder for veitrafikken. Derfor vil de som kjører denne veien merke at prosjektet er i gang og det vil bli perioder med redusert framkommelighet og lysregulering.
Men dette er nødvendig. Fylkeskommunen som byggherre skal sammen med entreprenør Marthinsen og Duvholt AS, jobbe for at påvirkningen på trafikken blir så liten som mulig.
Det er likevel ingen tvil om at det vil bli godt merkbart når prosjektet er i gang. Fylkeskommunen oppfordrer i ei pressemelding at alle ferdes hensynsfullt og forsiktig forbi veiarbeidene:
– De som jobber på anlegget skal også føle seg trygge på jobb, akkurat som alle andre.
Leder: “Kan vi tro at det er sant?”

ULYKKESBELASTET: Trøkket har vært stort i mange år for å få gjort noe med en tungt belastet Bispevei gjennom Re. Den dystre statistikken ble vist fram blant annet i denne avisa for drøyt 16 år siden. Faksimile: ReAvisa, oktober 2009.
Mye mer om jula i Re finner du i desember-avisa. Sjekk hvor du finner avisa overalt i Re og omegn, eller les papiravisa på nettavisa – gratis. Og her kan du lese avisa på nettavisa.









