Se bilder og film fra 17. mai-feiringa i Re 2026

17. MAI I RE: Bildene fra dagen vil du se i denne saken. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Gratulerer med dagen, Re! Her kommer ReAvisa-bildene fra feiringa.

Se 17. mai-film og -bilder fra ReAvisa-arkivet.

17. mai-feiringa i Re er godt i gang og lokalavisa dekker dagen fra morgen til kveld, og skulle det være noe du lurer på angående nasjonaldagen her i Re så finner du nok svar på det aller meste i lokalavisa.

Det kommer massevis av bilder og film fra den store dagen, så følg gjerne med her på nettavisa.

Re-daktør Stian og ungdomsfrilanser William er på farta hele dagen for å dekke feiringa her i Re.

Se film fra årets 17. mai-feiring i Re:

Se bilder fra 17. mai i Re 2026:

Magisk stemning 17. mai-morgen i Re. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Flaggheising i Revetalparken:

Ned med vimpel, opp med flagget. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ungdomsfrilanser William dokumenterer det hele for lokalavisa. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Samme strofa, i år igjen. «Jøsses, åssen var detta igjen da?» Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

I år gikk det litt enklere enn i fjor. Trude Viola Nordli, leder av 17. mai-komiteen i Re, slapp å slåss mot vinden i år. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Blågjengen spiller til flaggheising i Revetalparken, tradisjonen tro. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

En liten, men slagkraftig gjeng. Det låter vakkert når Blågjengen spiller opp. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Flagget til topps, helt uten ett eneste vindkast. Til sterk kontrast mot vindværet i fjor. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Som alltid noen morgenfugler som er tidlig på’n og får med seg det første på 17. mai-programmet her i Re. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Alt på stell, så kom flagget opp i år igjen, likevel. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Blågjengen marsjerer bortom Re helsehus:

På Re helsehus har noen ansatte kommi på jobb en times tid tidligere enn arbeidsstart for å pynte og rigge til 17. mai-feiring. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Super utsikt fra balkongene på Re helsehus. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Blågjengen er en populær gjest, hver 17. mai-morgen, til Re helsehus. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Det rigges til 17. mai-frokost i Revetalhagen:

Solveien ble åpna forrige uke, og vil bli mye brukt i dag. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Anette og Diana rigger til 17. mai-frokost i Revetalhagen. Første gjester er Blågjengen, etter flaggheising i Revetalparken. Så er det åpent for alle fra klokka 09.00. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Re sitt svar til slottsbalkongen i Oslo, her er utsikten fra Låhnehuset i Revetalhagen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Og sånn stenger vi veien her i Re:

En traktor på tvers. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Se bilder fra 17. mai-toget på Revetal:

Alt klart til avgang, med en Tønsberg-ordfører på plass i god tid til togavgang her i Re. – Jeg fikk parkere rett borti gata der, så da gikk det litt greiere i år, forteller en travel ordfører Frank Pedersen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Tommel opp! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Politipatrulje først i toget. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Så ordfører og folkevalgte. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Så flaggborg. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Så korps og skoler. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Første 17. mai-tog aleine, uten foreldre, men med klassen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Stolte 1. klassinger i 17. mai-toget på Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Bygdebyen vår viser seg fra sin vakreste side, og helt uten ett eneste regndrypp så lenge arrangementet på Revetal varte. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ei lang, lang rekke – eller egentlig to rekker. Hele Revetalgata forbi Re helsehus står klare, det samme med Regata og videre inn på Re-torvet. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Mange smil og vink i toget. Vi har sagt det før, og sier det igjen: Aldri har vel flere vært samla til 17. mai-feiring på Revetal? Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Hipp hurra! Like god stemning langs togruta, som i toget. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Så er det marsj i vei med de som har stilt opp i Regata. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Vi har også sagt tidligere at det aldri har vært større tog, men den rekorden ble nok slått igjen i år. Langt og flott 17. mai-tog, der de minste gikk en litt kortere rute. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Re-russen holder koken og blir gjerne med på et bilde i lokalavisa. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Flott utsikt over toget. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Revetal ungdomsskole har vel heller aldri før vært så mange? De er både mange og de gjør seg hørt, fantastisk stemning blant ungdommene våre! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Rundt og rundt, toget går gjennom alle fire rundkjøringene på Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Mye lyd, hele veien. Tydelig at det er blitt øvd godt fram til årets 17. mai, med sanger og jubelrop. Flott å høre! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Hele Re, med alle barnehager og skoler, er samla til en diger felles feiring på Revetal. Det er et fantastisk flott skue, og virkelig noe å oppleve for hele Re. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Målet var å komme i avisa, og det klarer Aksel. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Hurra for Norge! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Blågjengen er godt i gang med ruta. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Taktfast tøffer toget videre. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Vivestad barnehage kommer her med bravur. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ett par skuldre kan være godt å hvile seg på. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Re-russen stiller i 17. mai-toget på Revetal, det er fantastisk at de har energi fortsatt. For det har de virkelig! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Vi teller flere russ enn tidligere år, også. Stor oppslutning om 17. mai-feiringa her i Re, også blant ungdommen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Revetal ungdomsskole-elevene vil ikke være noe dårligere enn russen. De kan også posere for ReAvisa-fotografen. ja. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Glagjengen sprer 17. mai-glede. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Med fanen høyt hevet, så den subber i løvet på trærna langs Revetalgata. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Toget tøffer videre, Revetal rundt, opp til Brår, og tilbake igjen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Aldri har vi vel heller før sett mer energi i toget? Supert å se! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Denne trioen danser seg vei. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Flott utsikt fra de mange leilighetsbyggene i høyden på Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Se på folkehavet! Her kommer toget med Blågjengen langs Bispeveien. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Godt organisert, fra A til Å. Det står 6. klasseforeldre fra FAU-ene ved alle barneskolene i Re for. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Trøkker te’ i en stor feiring for hele Re. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Russekort! Russekort!! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Det ble nok litt tilløp til kaos og noe sprekk i feltet, nærmest en avsporing, der Re-russen delte ut russekort. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Litt slitne kanskje, men heldigvis med på feiringa på Revetal. Re-russen digger vi selvfølgelig, og russekort er meget populært! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ungdomsskole-elevene holder fortsatt tritt i toget, under viktige og riktige stikkord på fanen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Tidligere elever gir rektor Mona en god klem. Toget får stadig hyggelige utfordringer med å holde rutetabellen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Lang, lang rekke opp til Brår og tilbake til Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Etter en snuoperasjon er toget på vei tilbake til nøyaktig samme sted som det starta. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Hurra! Ordfører-Frank vinker til alle langs ruta. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Stram Re-ungdom i Våle skolekorps. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Flust med tuter, fløyter og horn av mange slag. Det skal høres at det kommer et 17. mai-tog forbi! Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Apropos lyd, det mest brukte instrumentet er nok stemmebåndet. Her trøkkes det skikkelig te’. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Glade og feststemte sambygdninger. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

ReAvisa er flittig bruker av grønt, men nå i dag er det Norge i rødt hvitt og blått som gjelder. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

En relativt lang 17. mai-tog-rute er straks tilbake til start og endestasjonen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Det er fortsatt trøkk i Blågjengen. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

IL Ivrig avrunder toget. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

IL Ivrig-veteranen Svein går stolt under idrettslagets fane. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ja, åsså var det detta 17. mai-koret, da! Det ble denne sangglade gjengen som sprer glede heeeeelt bakerst i toget, etter å ha syngi for toget da det passerte på Brår. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

17. mai-koret ble med tilbake til Revetal som helt siste vogn, som huka seg på fra Brår og ned. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Til stor glede for tilhørerne. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

God stemning langs togruta. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Våle står det på fana, så vi antar at det kan være Våle grunneierlag? Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Talere, hvert fall alle de som ikke spiller i korps. Tradisjonen tro holder ordføreren en tale, før hovedinnslaget ved representanter fra 7. klasse ved alle barneskolene i Re. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ordfører Frank Pedersen først ut. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Ja vi elsker runger over Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Vi tør påstå at vi aldri før har sett et så stort folkehav på Revetal. Foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Og sånn pønter vi i hagen til 17. mai her i Re:

Alle foto: Stian Ormestad, ReAvisa.

Se mannskoret synge 17. mai inn fra Gregershølet:

Abonner på ReAvisa sin YouTube-kanal for varsel.

En liten oppfordring til alle som liker lokalavisa:

Støtt jobben som gjøres – folkefinansiering er en viktig del av grunnlaget for å drive ReAvisa videre.
Du kan støtte via vipps eller vår bankkonto, merk innbetaling med «folkefinansiering».

Vippsen vår er 54 02 82, kontonummer er 1506.09.87979.

Mye mer om 17. mai i Re i ReAvisa-arkivet.

LOKALT LESESTOFF: ReAvisa har spesielt fokus på innlands-Vestfold og dekker primært gamle Re kommune med sogna Våle, Ramnes, Fon, Undrumsdal, Vivestad og bygdebyen Revetal. Ei fersk avis er nå klar for å leses, enten med avisa i handa eller her på skjermen. Som alltid i mai med fokus på 17. mai. Faksimile: ReAvisa mai 2026.

Her leser du papiravisa på nettavisa – ReAvisa mai 2026.

Les papiravisa på nettavisa – gratis.

Sjekk hvor du finner ReAvisa.

,